Minimumloon per 1 juli 2026 Nieuws
Alle berichten
26 mei 2026Nieuws

Minimumloon per 1 juli 2026

De salarisindex laat zien dat lonen de afgelopen jaren blijven stijgen door inflatie, cao-afspraken en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. De verhoging van het minimumloon sluit aan bij deze loonontwikkeling en moet bijdragen aan het behouden…

Minimumloon per 1 juli 2026

Per 1 juli 2026 stijgt het bruto wettelijk minimumuurloon naar € 14,99 per uur voor werknemers van 21 jaar en ouder. Ook de minimumjeugdlonen worden aangepast. Het referentiemaandloon bedraagt vanaf 1 januari 2026 bruto € 2.337,00 per maand. De nieuwe bedragen zijn bekendgemaakt door de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

De verhoging van het minimumloon kan gevolgen hebben voor werkgevers, bijvoorbeeld voor loonkosten, salarisadministratie en personeelsbudgetten. Daarnaast kunnen uitkeringen en toeslagen die gekoppeld zijn aan het minimumloon mee veranderen. Het is daarom belangrijk om salarissen en arbeidscontracten tijdig te controleren en waar nodig aan te passen.

  • 21 jaar en ouder    € 14,99
  • 20 jaar    € 11,99
  • 19 jaar    € 8,99
  • 18 jaar    € 7,50
  • 17 jaar    € 5,92
  • 16 jaar    € 5,17
  • 15 jaar    € 4,50
Delen LinkedIn

Vragen naar aanleiding van dit artikel?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact met ons op.

Je kan ons bellen op: 085 0410025 of mailen via info@ondernemerskompas.nl

Blijf op de hoogte

Ontvang het laatste nieuws direct in je mailbox

Inschrijven nieuwsbrief

Lees ook andere berichten

Alle berichten →